פרויקטים

בשנים 2016-18 השתתפנו במחקר, במימון קרן "מגי", אשר מדד את השפעת הליצנות הטיפולית על ילדי הגן. המחקר יצא לדרך בעקבות פיילוט שערכנו, במהלכו יצרנו מודל ייחודי של עבודת ליצנות רפואית בהדרכת צוות האשכול וצוות האוניברסיטה. את המחקר הוביל פרופסור עתי ציטרון, ראש חוג התיאטרון באוניברסיטת חיפה, במאי ויוצר, ד"ר רינת פניגר, מרצה וחוקרת בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בבית ספר לטיפול באמצעות אמנויות, באוניברסיטת חיפה. הליצנים אסתי ויובל, (ובשם הליצנים שלהם יויו ופלורה), המשיכו את ההתערבות הטיפולית במהלך שנת הלימודים. נמי והילית, תראפיסטיות, ליוו והדריכו את הליצנים מטעם האשכול, סנצ'יו ירון הדריך מטעם האוניברסיטה. המחקר הינו פעילות שיטתית לאיסוף ידע או ניתוחו. חשיבותו גבוהה במיוחד כבסיס לפעולה. זוהי גם תרומה של האקדמיה לחברה, ודרך מימושם של רעיונות גדולים, והצדקת פרויקטים ייחודיים. אנו מאמינים בהדדיות השדה והאקדמיה, ורואים בשותפות זו רווח אדיר, דרכו נרוויח ונתפתח עוד יותר. הרווח המיידי הינו עבודת הליצנים עם הילדים . הרווחים הגדולים ארוכי הטווח יהיו, כאשר נצדיק עבודתם בעתיד, ונהפוך אותה לנורמה.

תוכלו לקרוא עוד על המחקר בכתבה שפורסמה עלינו כאן.

אנו בגני פלורה מציעים בין השאר:

  • מציאות מדומה.
  • סנוזלן.
  • יוגה.
  • שיווי משקל.
  • תכנית מוכנות לכיתה א'.
  • תכניות בישול.
  • להקה.
  • סיפורים אינטראקטיבים.
  • זהירות בדרכים ורכיבה על אופניים.
  • ליצנות רפואית.
  • תכניות משתנות בהתאם לרציונל.
                

באשכול לומדים תלמידים עם לקות ראייה קורטיקלית.
תלמידים אלו זקוקים לסביבת למידה מופחתת גירויים, על מנת שהלמידה שלהם
תהיה יותר יעילה.
אחת הדרכים להפחית את גירויי הסביבה, היא ללמד בחדר חושך בעזרת שולחן אור.
שולחן אור הוא כלי, אשר באמצעותו אפשר לעבוד עם תלמידים בעלי לקות ראייה קורטיקלית על:

  • פיתוח אבחנה חזותית.
  • מוטוריקה עדינה.
  • חשיבה גאומטרית.
  • מושגי יסוד .
  • משחק.
  • ועוד…………….